Het klimaatakkoord heeft ertoe geleid dat er in 2030 alleen nog maar uitstoot vrije voertuigen verkocht mogen worden. Hierdoor zullen de aankomende jaren steeds meer elektrische auto’s met laadpalen afgenomen worden. Momenteel zijn er al meer dan 169.000 privé laadpalen in Nederland en dat zal naar verwachting aanzienlijk toenemen. Om op deze vraag in te spelen en klanten te helpen bij het mogelijk maken van duurzame mobiliteit, verkopen en installeren wij laadpalen.

Waarom een privé laadpaal kopen?

  • Geen wachtrijen van openbare laadpunten
  • De mogelijkheid om je auto bij huis op te laden
  • Altijd beschikbaar
  • Kosten voor een privé laadsessie zijn lager dan een publieke laadsessie

Waarom Edit B.V.?

Solar APK

Zeven jaar ervaring met laadpalen

Inplannen montage

Binnen tien dagen gemonteerd

Icon customer review 1

Gemiddeld beoordeeld met een 9,5+

Asset 2 1

Persoonlijk advies

Hoe wij te werk gaan

1. Adviesgesprek

In dit gesprek nemen we de mogelijkheden en jouw voorkeuren door.

Bekijken offerte

2. Inplannen

Wij plannen zo snel mogelijk een tijdstip in om je laadpaal te installeren.

Inplannen montage

3. Aflevering

Indien gewenst installeren wij de laadpaal op locatie. Na het installeren dient er betaald te worden.

Laadpaal Prive 1

Veelgestelde vragen over laadpalen

Waar moet ik op letten bij het kopen van een laadpaal?

Bij het kopen van een laadpaal is het belangrijk om te weten welk type stekker bij jouw elektrische auto past. Het laadstation van elk elektrisch voertuig heeft namelijk een ander type stekker nodig. Andere punten die belangrijk zijn om te weten bij de aanschaf van een laadpaal:

  • Wordt de laadpaal thuis of op een bedrijfslocatie geplaatst?
  • Zijn er aanpassingen nodig in de meterkast nodig?
  • Is het wenselijk om de kosten automatisch met de werkgever te verrekenen?
  • Geef je de voorkeur aan eenvoudige of digitale functionaliteiten?

Om deze vragen beantwoord te krijgen en een passende oplossing voor jou te vinden kun je contact opnemen met één van onze experts.

Welke methoden van laden zijn er?

Mode 1
Het laden van een mode 1 is het laden van een gewoon stopcontact (220V, max 10A) zonder beveiligde regulering van de stroom. Deze mode wordt nauwelijks gebruikt.

Mode 2
Mode twee maakt gebruik van een vaste stroombegrenzer bij het opladen. Vaak gaat dit via een regulier stopcontact of via een laadpaal en – box aan huis. De kabel die meegeleverd is bij de auto beschikt meestal over een doos met een ingebouwde stroombegrenzer. Hierdoor kun je (meestal) niet opladen met meer dan 10A, waardoor het lang duurt om de accu op deze manier op te laden.

Mode 3
Bij deze mode wordt de auto op een gecontroleerde manier opgeladen. Bij dit laadproces is er communicatie tussen de auto en de oplader. Er wordt alleen spanning op het stopcontact geplaatst op het moment dat de auto en de laadpaal de juiste laadstroom hebben bepaald.

Mode 4
Mode vier is DC-laden. De laadpaal bepaalt zelf het gehele laadproces, dit in tegenstelling tot modus 1 tot 3 waarbij de auto het laadproces bepaalt. De laadpaal is zogezegd direct aangesloten op de accu van de auto.  

Wat kost het om mijn auto thuis op te laden?

Thuis opladen is het goedkoopst, kWh betaal je rechtstreeks aan je energieleverancier. Momenteel is de prijs per kilowattuur (kWh) +- 24 cent. Als we aannemen dat een zuinige elektrische auto 15 kilowattuur per 100 kilometer verbruikt, dan is de prijs van een kilometer 3 cent. De kosten van openbare laadpalen verdubbelden al snel en de kosten van snelladen bedragen ongeveer 9 cent per liter. Een benzineauto die 6 liter (16,7e) per 100 kilometer verbruikt, kost ongeveer 10 cent per kilometer, en de prijsstijging is 1,65 euro.

Wat kost een laadpaal?

Er zijn een aantal aspecten waar de prijs van een laadpaal afhankelijk is. Dit hangt onder andere af van het merk en het type laadpaal. Daarnaast is de prijs afhankelijk van de materialen die nodig zijn bij de installatie. Wil je weten welke laadpaal voor jou geschikt is? Neem vrijblijvend contact op.  

Staat jouw vraag er niet bij of wil je meer weten?